Jak zvýšit prodejní cenu nemovitosti díky aukci?

Jak zvýšit prodejní cenu nemovitosti díky aukci?

Každý, kdo prodává svoji nemovitost, ji touží prodat za co nejvyšší cenu. Při tom se často dopouští chyb, které konečnou cenu naopak snižují. Určit totiž správnou prodejní cenu nemovitosti není nic jednoduchého a většinou to vyžaduje opravdu dobré znalosti trhu. Nastavení ceny v inzerci je pro konečnou cenu klíčové. Je-li cena nastavená příliš nízko, nemovitost se sice hned prodá, vy ale přijdete o peníze. Je-li nastavena příliš vysoko, nemovitost se neprodá, cena se musí snižovat a z nemovitosti se může stát ležák.

S nastavením ceny pomůže zkušený makléř

Zkušený realitní makléř dokáže vždy poradit s nastavením ceny. Profesionálně zpracuje prezentaci nemovitosti, aktivně rozešle nabídky potenciálním zájemcům o koupi, využívá k propagaci sociální sítě a moderní média, čímž osloví až desetinásobek potenciálních kupujících ve srovnání s běžnou inzercí na realitních serverech. A pokud makléř dokáže nadchnout pro koupi současně více vážných zájemců, dosáhne i výrazně vyšší prodejní ceny.

Aukce jako ideální nástroj pro zvýšení prodejní ceny

Někteří makléři při prodeji nemovitostí využívají aukcí. U aukce je výhodou to, že prodejní cenu určuje pouze zájem kupujících. Prodávající se tak vyhne tomu, že špatně nastaví cenu. Navíc může srovnat jednotlivé nabídky a pokud žádná nevyhovuje, odmítnout. Vyhne se tak tomu, že předem určí cenu, která bude moc nízká, nebo naopak přemrštěná.

V řadě zemí je prodej nemovitosti formou aukce běžnou záležitostí, např. v Kanadě, USA či Austrálii. V Evropě se tato metoda prodeje ujala především v Norsku, rozšiřuje se i v Německu a dalších zemích.

V řadě zemí je prodej nemovitosti formou aukce běžnou záležitostí.

V řadě zemí je prodej nemovitosti formou aukce běžnou záležitostí.

Jak aukce funguje?

Zájemci jsou vyzváni, aby v daném termínu předložili písemnou nabídku ke koupi nemovitosti. Na způsobu nezáleží, nabídka může být v zalepené obálce, napsaná emailem nebo přes elektronický aukční systém. Makléř poté majitelům nabídky předloží. O výběru z předložených nabídek rozhoduje vždy prodávající. Jen výjimečně se stává, že prodávající upřednostní jinou nabídku než tu s nejvyšší cenou. Může si ale vybírat i podle jiných kritérií, např. nabídky s okamžitou platbou nebo kupce, který mu nabízí delší čas na vystěhování.

Příkladem je prodej bytu

Příkladem je prodej bytu (40 m2 v panelovém domě v Praze 10), který byl obsazený nájemníkem, a podmínkou prodeje bylo zapsat věcné břemeno práva dožití pro tohoto nájemníka. Díky aukčnímu prodeji byla prodejní cena navýšena z původních 1,9 mil. na 2,4 mil. Kč.

Proč je prodej formou aukce tak výhodný?

  1. Aukce má na rozdíl od běžného prodeje formou inzerce několik výhod. Majitel především získá od zájemců objektivní informaci o prodejní ceně své nemovitosti. Poté se může rozhodnout, zda některou z nabídek přijme, či ne.
  2. Nezáleží na pořadí zájemců. Všichni dostávají stejnou příležitost ke koupi.
  3. Makléř předem vyhlásí termín uzávěrky pro podávání nabídek, zájemci mají dostatek času si nabídku promyslet.
  4. Kupci se sami rozhodnou, jakou nabídku ke koupi prodávajícímu předloží a jakou strategii zvolí (zda nabídnou cenu vyšší, nebo nižší, než je běžná na trhu).

Samozřejmě i při aukci záleží na tom, jak je provedena. Pouze zkušený profesionál dokáže správně oslovit trh s nabídkou, nemovitost úspěšně propagovat a nabídky vyhodnotit dle daných pravidel. Pokud je aukce profesionálně provedena, ve většině případů vede k navýšení prodejní ceny nemovitostí.

Pokud hledáte makléře, který realizuje prodeje pomocí aukce, pomůžeme Vám s výběrem.

Štítky: Prodej nemovitosti

Nejčtenější příspěvky na blogu

SPOLUPRACUJÍCÍ REALITKY