Nečinnost prodávajícího - konec trvání rezervační smlouvy
Nečinnost prodávajícího - konec trvání rezervační smlouvy
Dobrý den,
prosím o radu, jak upozornit/vyzvat prodávajícího ohledně blížícího se konce trvání rezervační smlouvy. Mám zájem o koupi domu, podepsanou rezervaci, uhrazenou zálohu... Prodávající řeší odstranění nedostatků se stavebním úřadem, katastrem nemovitostí atd.
Jelikož prodej zprostředkovává realitní makléř, jsem s ním samozřejmě v kontaktu a ujišťuje mne, že se kvůli situaci ohledně koronaviru sice vše neustále protahuje, nicméně prý nemusím mít žádné obavy. Ve smlouvě jsou i případné sankce ze strany prodávajícího ošetřeny, ale... Může se stát, když se PÍSEMNĚ "neozvu" před termínem konce smlouvy, že prodávající nařkne z nečinnosti mne a přijdu tak o složenou zálohu?
S makléřem jsem pouze v telefonickém kontaktu, bojím se tedy, že v případě, že si prodávající z jakýchkoli důvodů prodej rozmyslel a jen čeká na vypršení rezervace, nebudu mít žádný důkaz, že k podpisu kupní smlouvy v daném termínu nedošlo z jeho strany. Měl bych poslat makléři i prodávajícímu nějaké písemné upozornění a pokud ano jak ho formulovat?
Děkuji.
Jak prodat nemovitost v roce 2024
- Přečtěte si, jak prodávají nemovitosti skuteční profesionálové
- Nejobsáhlejší návod na prodej nemovitosti bez realitky, ale i pro realitní makléře
Odpovědi na dotaz
Re: Nečinnost prodávajícího - konec trvání rezervační smlouvy
Dobrý den, pokud uvažujete o prodeji Vaší nemovitosti a máte zájem prodat bezpečně, bez starostí a předpokládám co nejvýhodněji? Garantuji férový a profesionální přístup, který pomohl už stovkám zákazníků. Pomůžu i Vám! - Působnost Praha a okolí. S úctou a srdečným pozdravem René Treu
Re: Nečinnost prodávajícího - konec trvání rezervační smlouvy
Dobrý den, souhlasím s paní Kohoutovou, nemá smysl se rozepisovat. Chtěl jsem napsat to samé. Písemně kontaktovat RK a požadovat písemné prodloužení rezervační smlouvy dodatkem. Nebo, pokud již není zájem o nemovitost, vyzvat kancelář k podpisu smlouvy a pokud nebude schopna, tak požadovat ukončení rezervace a navrácení prostředků a vzniklou škodu. Přeji dobré pořízení.
Re: Nečinnost prodávajícího - konec trvání rezervační smlouvy
Dobrý den, v této situaci jsou asi dvě cesty, pokud se protahuje řešení nedostatků na nemovitosti, doporučila bych prodloužení rezervační smlouvy. Máme s tím v současné době zkušenosti a úřady opravdu fungují hodně omezeně, lhůty protahují z jednoho na 3 měsíce a komunikace s nimi je často velice obtížná. Pokud se na prodloužení nedomluvíte, zaslala bych prodávajícímu i RK výzvu k podpisu kupní smlouvy. Pak nemůžete být nařknut z nečinnosti a pokud máte ve smlouvě dány sankce vůči prodávajícímu, budete na ně mít nárok. Ale pokud máte zájem koupit a majitel řeší nedostatky, tak bych viděla jako lepší cestu prodloužení rezervační smlouvy, aby měl možnost situaci vyřešit. Doladění nedostatků bude bonusem pro vás. Držím palce! Andrea Kohoutová makléřka
Re: Nečinnost prodávajícího - konec trvání rezervační smlouvy
Dobrý den, záleží na tom jestli ty nedostatky máte napsaný v rezervační smlouvě. V tom případě je musí majitel odstranit do doby nežli skončí termín rezervační smlouvy jinak buď mezi sebou prodloužíte rezervaci nebo Vám musí vrátit celou rezervaci. Věřím v to, že Vám to dopadne dobře.
Škuta Marcel
Re: Nečinnost prodávajícího - konec trvání rezervační smlouvy
Dobrý den, pro důkaz o tom, že je nečinná druhá strana je možné zaslat výzvy. Ideálně více výzev s časovými rozestupy. Záleží však jestli máte s prodávajícím podepsánu dvoustrannou nebo třístrannou rezervační smlouvu. Pokud máte RS dvoustrannou podepsanou pouze s RK, pak by měla výzvy zaslat RK, která má s prodávajícím zprostředkovatelskou smlouvu. Pokud máte podepsanou třístrannou RS (smlouvu o smlouvě budoucí), pak můžete výzvy zasílat prodávajícímu přímo vy. Doporučuji se však domluvit s RK na prodloužení rezervační / zprostředkovatelské smlouvy.