Smlouva o rezervaci najmu nemovitosti - vracení rezervačního poplatku
22.5.2018
Podle zákona by to neměl být problém, ale vždy je otázkou, jak se k tomu postaví makléř. Držím palce ;)
ZobrazitLet praxe
Zobrazí se po
vyplnění formuláře
Vyžádaných kontaktů
Zobrazí se po
vyplnění formuláře
Ověřených obchodů
Zobrazí se po
vyplnění formuláře
Ověřených referencí
Zobrazí se po
vyplnění formuláře
Ocenění se zobrazí po vyplnění formuláře
„"Vnímám práci v realitách jako službu, kterou nelze vybudovat ze dne na den, proto je spokojenost mých klientů na prvním místě. Jen spokojený klient totiž může doporučit mé služby svým známým a to je pro mě cíl, zároveň i závazek."“
Jihomoravský kraj (Brno), Olomoucký kraj (Olomouc)
Prodej
Byty, Domy, Pozemky, Chaty a rekreační objekty, Zemědělské objekty, Malé objekty a garáže, Historické objekty
Zkušenosti s prodejem nemovitostí od roku 2008. Certifikovaný realitní makléř podle normy ISO.
AJ aktivně, NJ pasivně
Zobrazí se po
vyplnění formuláře
Zobrazí se po
vyplnění formuláře
Taťána H. 5.12.2022 Břeclav Prodej Byty |
Hodnocení se zobrazí po |
Zobrazí se po |
„Text hodnocení se zobrazí po vyplnění formuláře“
Monika P. 11.8.2020 Radějov Prodej Chaty a rekreační objekty |
Hodnocení se zobrazí po |
Zobrazí se po |
„Text hodnocení se zobrazí po vyplnění formuláře“
Renata M. 27.4.2017 Jesenik Prodej Byty |
Hodnocení se zobrazí po |
Zobrazí se po |
„Text hodnocení se zobrazí po vyplnění formuláře“
Pavla M. 10.1.2017 Břeclav Prodej Byty |
Hodnocení se zobrazí po |
Zobrazí se po |
„Text hodnocení se zobrazí po vyplnění formuláře“
Zdeněk T. | Typ obchodu Prodej | Domy | Kostice
Datum obchodu 4.11.2016
„Text reference se zobrazí po vyplnění formuláře“
Zobrazí se po
vyplnění formuláře
Klára A. | Typ obchodu Prodej | Domy | Tvrdonice
Datum obchodu 14.10.2016
„Text reference se zobrazí po vyplnění formuláře“
Zobrazí se po
vyplnění formuláře
Pavla B. | Typ obchodu Prodej | Domy | Břeclav
Datum obchodu 7.10.2016
„Text reference se zobrazí po vyplnění formuláře“
Zobrazí se po
vyplnění formuláře
Zuzana H. | Typ obchodu Prodej | Byty | Olomouc
Datum obchodu 16.5.2016
„Text reference se zobrazí po vyplnění formuláře“
Zobrazí se po
vyplnění formuláře
Vladimíra F. | Typ obchodu Prodej | Byty | Břeclav
Datum obchodu 18.4.2016
„Text reference se zobrazí po vyplnění formuláře“
Zobrazí se po
vyplnění formuláře
22.5.2018
Podle zákona by to neměl být problém, ale vždy je otázkou, jak se k tomu postaví makléř. Držím palce ;)
Zobrazit22.5.2018
Dobrý den, mělo by být jasně specifikováno, co bude muset majitel pozemku (město, nebo kdokoliv jiný) v budoucnu strpět a jaké části pozemku se to týká. Pokud je pozemek větší, než příjezdová komunikace, bude potřeba ji ve smlouvě o zřízení věcného břemene nějak specifikovat. Poradil bych se s úředníkem města. Myslím, že geodet nebude úplně nutný. Přeji hodně štěstí. Hezký večer, R.Pavlíček.
Zobrazit6.3.2018
Průkaz musí být předložen jak při prodeji, tak při pronájmu nemovitosti. Takže ani u převodu členských práv v bytovém družstvu se tomuto nevyhnete.
Zobrazit6.3.2018
Dobrý den, vzhledem k tomu, že červen není zase tak daleko, pokusil bych se dohodnout s novými majiteli (možná i za drobnou úplatu), aby vám ponechali trvalé bydliště stávající. Pokud by nesouhlasili, bude zřejmě jedinou možností obecní úřad, bohužel.
Zobrazit2.1.2018
Dobrý den, pokud jste se v jiném dokumentu nedohodli, co kdo bude užívat, tak oba teoreticky vlastníte polovinu každé "cihly". Tedy i střechy, půdy, garáže a manžel nemá právo vám v tom bránit. Pokud není možná dohoda s ním, obraťte se na advokáta. Přeji hodně štěstí, s pozdravem, Mgr. Radek Pavlíček.
Zobrazit2.1.2018
Dobrý den, rada je ve vašem případě složitá, protože neznám cenu, za kterou vám stát odkup nabízí, nicméně se dá předpokládat, že pokud dojde k aukci, bude koupě druhé poloviny zajímavá pouze pro spekulanty, kteří vás pak mohou tlačit s cenou ještě níž... Návrat předkupního práva je určitě vaše velká výhoda :) Držím palce, ať se dobře rozhodnete. S pozdravem, R.Pavlíček.
Zobrazit20.11.2017
Dobry den, dohoda o suzeni musi byt sepsana u notare. Souhlas manzela budete potrebovat zejmena v pripade, kdy bude kupujici financovat prostrdnictvim uveru, banky to vyzaduji. Drzim palce at vse dobre dopadne
Zobrazit20.11.2017
Dobry den, jen doplnim, ze pokud je soucasti domu napr. zahrada( nebo jiny, nezastaveny pozemek), z nej se dan z nabyti bude platit.
Zobrazit9.10.2017
Dobrý den, pokud jeden z manželů nabyl majetek před svatbou, tak je v jeho výlučném vlastnictví a do SJM nespadá. Můžete jej tedy prodat bez součinnosti druhého partnera. JAk píše kolegyně Moravcová, s největší pravděpodobností bude podpis zástavní smlouvy v takovém případě požadovat úvěrující banka.
Zobrazit28.8.2017
Dobrý den, je potřeba znát další důležité podmínky tohoto odkupu. Chcete prodat pouze podíl s tím, že zbývající podíl(y) zůstanou ve vlastnictví třetí osoby nebo je možnost dokoupit i zbývající podíly? Pokud se jedná jen o prodej části nemovitosti, bude takový prodej zajímavý pouze pro spekulanty a cena podílu bude výrazně nižší, než v případě prodeje celé nemovitosti. Obecně se procentuálně nedá vyjádřit, vždy je potřeba posoudit konkrétní situaci.
Zobrazit28.8.2017
Dobrý den, jak píší kolegové, je důležité znát obsah rezervační smlouvy a to, zda závazek vznikl jen mezi vámi a RK nebo je dohoda trojstranná a závazek vznikl i ze strany majitelky. Pokud je to varianta druhá, tak nelze z její strany vyrukovat s podmínkami jinými, než jsou odsouhlaseny v rámci rezervační smlouvy, bez vašeho souhlasu.
Zobrazit20.7.2017
Dobrý den, myslím, že při dnešní situaci na trhu nebude problém prodat byt i s nájemníky. Ideální by samozřejmě bylo byt nachystat na prodej - homestaging, kvalitní fotodokumentace, což bývá v případě, že tam bydlí nájemci, problém.
Zobrazit20.7.2017
Dobrý den, každé řešení, při kterém se spoluvlastníci nedohodnou na prodeji celé nemovitosti, je pro všechny spoluvlastníky nevýhodná. O koupi podílu bude malý zájem a když, tak jen ze strany spekulantů, kteří nabídnou nízkou cenu.
Zobrazit20.7.2017
Prodej takového podílu bude s největší pravděpodobností zajímavý pouze pro spekulanty, kteří nabídnou zlomek ceny.
Zobrazit31.5.2017
Dobrý den, ideální polovinu prodat můžete a to bez souhlasu vašeho bratra (předkupní právo, které bylo dříve automatické u prodeje spoluvlastnického podílu, nyní neplatí, má ale nově znovu platit od 1.1.2018). Jinak ideální polovina (nebo jakýkoliv jiný podíl) v praxi znamená, že teoreticky z každého čtverečního metru máte právě tu polovinu. Jinými slovy nelze určit, která polovina je vaše a která bratrova. Řešením je to, co píše kolega, pomocí geometrického plánu rozdělit…
Zobrazit17.5.2017
<p> Dobrý den, prodat ideální polovinu lze, nicméně počítejte s tím, že cena za takový podíl bude výrazně nižší než polovina kupní ceny, v případě, že by se prodávala celá nemovitost. I rozdělení je možné v případě, že se např. v nemovitosti nacházejí 2 bytové jednotky a dohodnete na jejím rozdělení tzv. prohlášením vlastníka. Kde se nemovitost nachází? </p>
Zobrazit27.4.2017
.... problematika prodeje spoluvlastnického podílu ...
Zobrazit27.4.2017
Dobrý den, problematika prodeje spoluvlastnického prodeje má svá specifika. Předně, nikdy nedostanete za svůj spoluvlastnický podíl tolik peněz, jako byste dostala za polovinu kupní ceny za prodej celé nemovitosti. Předkupní právo s novým občanským zákoníkem zaniklo (mělo by se vrátit zpět od 1.1.2018), takže podíl můžete prodat komukoli bez ohledu na manžela.
Zobrazit19.4.2017
Dobrý den, ještě bych doplnil, že pokud se chystáte prodat svůj podíl, s největší pravděpodobností ho neprodáte za polovinu odhadní ceny. Stanovení tržní ceny za ideální spoluvlastnický podíl je poněkud složitější a téměř jistě bude nižší, než ona polovina. Spoluvlastnictví není ideální forma vlastnictví a nese s sebou značné množství možných komplikací. Poraďte se se zkušeným makléřem ve vašem okolí :) Mějte hezký den.
Zobrazit22.3.2017
Dobrý večer, nevím, jestli správně rozumím vašemu dotazu, ale chápu správně, že jste majitelkou ideální 1/2 se svou sestrou a řešíte, co by se stalo, kdyby jedna z vás zemřela? Vždy té druhé zůstane ona ideální polovina, takže má samozřejmě právo dům užívat, jen je otázkou, jak bude nakládáno s tou druhou polovinou. Předpokládám, že ve vaší i sestřině linii existují dědici a pak je otázkou, jak by s ní naložili. Spoluvlastnický podíl není jednoduché prodat, ale prodat se dá.…
Zobrazit22.3.2017
Dobrý den, nedávno jsem prodával nemovitost, kterou zdědili 3 sourozenci po svých rodičích. Banka trvala na podpisu všech manželů/manželek, i když s nemovitostí neměli vůbec nic společného, takže se obávám, že tady to nebude jinak.
Zobrazit3.3.2017
Dobrý den, nějak nerozumím tomu, proč je vlastnické právo převedeno na vás, když píšete, že jste se zástavou v kupní smlouvě nesouhlasili. Jinými slovy, proč jste podepisovali kupní smlouvy, když jste věděli, že je na nemovitosti zástavní právo? Před podpisem kupní smlouvy je potřeba si vždy obstarat souhlas zástavního věřitele, že souhlasí s doplacením zástavy a výmazem zástavního práva. Tuto záležitost určitě doporučuji řešit s právníkem, ale pokud to není ošetřené v kupní…
Zobrazit23.2.2017
Dobrý den, myslím si, že dům v podílovém spoluvlastnictví být nemusí. Mohlo dojít k rozvodu manželství, ale dosud nemuselo dojít k majetkovému vypořádání. Pokud manželka nebude s prodejem souhlasit, je smlouva neplatná. I kdybyste měli dům v podílovém spoluvlastnictví, nebude pro vás prodej ideální 1/2 výhodný. V případě zájmu mě kontaktujte. S pozdravem, R.Pavlíček.
Zobrazit23.2.2017
Dobrý den, nevím, jestli rozumím úplně správně otázce, ale pokud byl druhý spolumajitel zapsán do katastru nemovitostí na základě smlouvy z roku 1987, tak je samozřejmě platná. Pokud máte ve vlastnictví ideální podíl na nemovitosti, není přesně specifikováno, která je to polovina. Teoreticky vlastníte oba polovinu "z každé cihly". Z toho plyne, že při prodeji by bylo logické dělit na polovinu i kupní cenu. Mějte hezký večer.
Zobrazit14.2.2017
Dobrý den, pane Kralupo. Není to pravidlem, že by majitel musel podepsat smlouvu předem, ale chápu vás, že to působí nedůvěryhodně. Pokud jsou úmysly makléře "čisté", nebude mít problém zajistit nejdříve podpis majitele nemovitosti, v opačném případě bych byl obezřetný. Přeji hodně štěstí.
Zobrazit9.2.2017
Dobrý den, vaše obavy jsou každopádně na místě. Ne ani tak kvůli zástavě samotné, protože tyto budoucí pohledávky jsou standardní i u bankovní zástavy. Hodně zjednodušeně se dá říct, že je to hodnota zástavy v případě, kdy by současný majitel přestal splácet včetně všech nákladů, které by zástavnímu věřiteli vznikly. Co se týče zástavního věřitele, tam bych byl opatrný. Zkuste najít na internetu nějaké diskuze či reference této společnosti. V případě, že byste se pro koupi…
Zobrazit5.2.2017
Dobrý večer. Vždy záleží na tom, co je obsahem rezervační smlouvy. Samozřejmě pokud je v rezervační smlouvě obsažen i tento pozemek, který patří někomu jinému než majiteli domu, je smlouva neplatná. Navíc předpokládám, že pokud se jedná o slušnou realitní kancelář, má smlouvu sepsanou ve smyslu ... "pokud nedojde ve stanovené lhůtě - ve vašem případě 5 dní - k úhradě rezervační zálohy, smlouva se od počátku ruší" Pokud budete chtít, kontaktujte mě, můžeme se na to společně…
Zobrazit30.1.2017
Dobrý den, máme s prodejem nemovitosti v insolvenčním řízení zkušenosti, pokud chcete, kontaktujte mně, můžu vám dát nějaká doporučení.
Zobrazit30.1.2017
Dobrý den, chápu to správně, že máte zatím podepsanou jen rezervační smlouvu nebo už i nájemní? Pokud i nájemní, měl by tam být bod, který řeší předání bytu do užívání. Bývá tam něco ve smyslu: ... pronajímatel přenechává nájemci nemovitost způsobilou k užívání... A jak se k tomu staví majitel? Pokud nechce mít na sebe napsané energie on, ale chce to nechat na vás, zkusil bych se s ním, prostřednictvím realitky, domluvit na tom, že si zapojíte elektřinu sami, ale náklady s…
Zobrazit24.1.2017
Dobrý den, pokud bratr argumentuje tím, že to nejde/nešlo jinak udělat, tak neříká pravdu. Vymezit bytové jednotky lze jakkoliv, bez ohledu na jejich výměru. Doporučuji navštívit advokáta, který má ve vašem okolí s tímto zkušenost a řešit to přes něj. Cena by se mohla pohybovat v rozmezí 3-5 tisíc za jednotku.
Zobrazit17.1.2017
Dobrý večer, souhlasím s paní kolegyní Vašíčkovou. Je to dle mého významné pochybení ze strany makléře, který si měl tuto informaci zjistit. V případě, že ji nezjistil, je určitě na místě vrácení rezervační zálohy, případně zapojení makléře ve vyřízení věcného břemene, i když, pokud píšete, že spoluvlastníků je několik, nevidím to jako příliš reálné. Držím palce, ať to dobře dopadne, v případě potřeby se na mě neváhejte obrátit. Hezký večer, R.Pavlíček.
Zobrazit16.1.2017
Dobrý den, možná se zeptám hloupě, ale co brání majiteli k tomu, aby stavbu "zkolaudoval" (nově získal kolaudační souhlas)? Je to otázka vyplnění formuláře a dodání potřebných dokumentů...
Zobrazit12.1.2017
Dobrý den, jak píše kolegyně Tůmová, v ideálním případě by měla být trojstranná. Možná otázkou je, kdo platí provizi? Na jižní Moravě je totiž u většiny kanceláří zvykem, že plátcem provize je kupující a používají běžně dvojstranné smlouvy.
Zobrazit9.12.2016
Může zastavit svůj podíl, ale jen těžko mu nějaký věřitel takovou polovinu zastaví, protože takový podíl není ani jasně definovaný... Jedna se o ideální podíl, tedy teoreticky polovina z každého čtverečního metru nemovitosti. Banka takový podíl nevezme do zástavy určitě, možná nebankovní společnost (ale také stěží), případně spekulant. Ideální je se dohodnout s druhým spoluvlastníkem ;)
Zobrazit9.12.2016
Dobrý den, pokud vlastníte ideální polovinu nemovitosti, pak teoreticky vlastníte ideální polovinu z každého čtverečního metru. Je tedy potřeba se smluvně dohodnout s druhým spoluvlastníkem, co bude kdo užívat a můžete svou "polovinu" pronajmout. Pokud ale nebude druhý spoluvlastník souhlasit a nevymezíte si jasně co kdo bude užívat, je to problém. Hezký den, R.Pavlíček
Zobrazit8.12.2016
Dobrý den, pokud s tím oprávněné osoby souhlasí, nejdříve bych zajistil výmaz věcného břemene, teprve poté vkládal kupní smlouvy. I z pohledu kupujících je tento postup nejjistější.
Zobrazit6.12.2016
Dobrý den, pokud sourozenec nekomunikuje, nezbyde vám asi nic jiného, než počkat na případnou dražbu jeho podílu. Doporučuji zkusit kontaktovat exekutora, který exekuci vede a zeptat se, zda vymáhání pohledávky k dražbě vede.
Zobrazit6.12.2016
Dobrý den, šanci prodat svoji polovinu máte, ale nemůžete počítat s tržní cenou. Taková polovina je zajímavá pro spekulanty, kteří si "počkají" na případnou dražbu druhé poloviny bytu. Ale úplně marně bych to neviděl. Jestli máte zájem, můžete se mi ozvat, zkusíme něco vymyslet ;)
ZobrazitOdešleme vám nabídku makléřů s jejich hodnocením od klientů. Vyberete si toho, který se vám bude líbit nejvíce.